Nøglen til Tyskland
Få skærpet din go-to-market-strategi til Tyskland og bliv præsenteret for AI- og andre konkrete værktøjer og få en hands-on tilgang, som kan benyttes i det daglige eksportarbejde.
Workshoppens indhold
- Velkomst og introduktion til workshoppen og dagens program.
- Tyskere er mærkelige, danskere ligeså – en sammenligning af to kulturer og deres forskellige købsadfærd.
- Hvilke delstater skal du have fokus på, og hvilken lokal hjælp kan du få adgang til i Tyskland?
- Hvilken forretningsmodel og go-to-market-strategi bør du vælge for det tyske marked? Brug af AI til at udvikle og finjustere go-to-market-strategier
- Det direkte salg, det indirekte salg eller virtuelt salg – hvad passer bedst til din entré i Tyskland?
- Partnerstrategien vs. datterselskab – hvordan finder, styrer og motiverer du en agent eller distributør på det tyske marked?
- Er der styr på funktionsanalysen, partnerprofilen og value proposition, når du skal finde og fastholde en tysk salgspartner? AI-værktøjer til at sikre præcis og effektiv partneranalyse og value proposition
- ”Anders macht’s Anders” – case stories på danske virksomheders tilgang til det tyske marked – hvad kan vi lære af andres fejl og succeshistorier?
Workshoppen afrundes med oplæg til en hjemmeopgave, hvor du arbejder videre med dit eget eksportprojekt baseret på den nye viden fra workshoppen. En uge senere er der en online-opfølgningsworkshop, hvor du præsenterer din case og får feedback.
Workshoppen afholdes den 7. maj kl. 9-16 hos Erhvervshus Midtjylland, Banegårdsgade 2, 8700 Horsens.
Opfølgningsworkshoppen sker online via Zoom den 27. maj kl. 9-13.
Om facilitatoren: Bjarne Brynk Jensen
Bjarne Brynk Jensen er din underviser og sparringspartner, når din eksportstrategi skal syretestes og fremtidssikres på denne workshop!
Han er stifter af konsulenthuset Brynk Business Academy og rejser blandt andet jorden rundt som underviser og workshop-facilitator for det tyske handelskammer (DIHK) i Berlin. Handelskammeret har 130 kontorer i 90 lande. Han afholder globale workshops i internationalt salg, salgsledelse og strategi. Med en opvækst i Tyskland (21 år) og 14 år som eksportchef og eksportrådgiver i Canada og USA har han en solid international erfaring.
Bjarne har som tidligere eksport- og partnerchef for tyske og danske virksomheder stor praktisk erfaring i at udvikle og eksekvere på eksportstrategier, der involverer eksterne salgspartnere.
De seneste år har han opbygget et professionelt webinarstudie og er kendt som ”Virtuel DJ”, der også gerne giver tips og tricks til, hvordan du via Teams og Zoom brænder igennem i virtuelle kundemøder, og hvordan du uden de store investeringer kan lave professionelle videotutorials, når dine salgspartnere i udlandet skal trænes.